Historie firemního loga

 

SlaviaLogo Slavia (1895 – 1905)

Jízdní kola a motocykly vznikaly v mladoboleslavské strojní dílně pod značkou Slavia. Základ loga tvoří kolo doplněné o atribut lipových listů, které mají symbolizovat slovanské národy. Připojena byla i jména zakladatelů firmy (Laurin & Klement), která se později stala hlavním motivem nového loga.

 

 

L&KLogo L&K (1905 – 1925)

Ztvárnění loga L&K je ovlivněno secesí, uměleckým stylem počátku 20. století.Iniciály obou zakladatelů firmy jsou (pravděpodobně v návaznosti na jméno Václava Laurina neboli vavřína, lat. laurus nobilis) obklopeny vavřínem ve tvaru věnce, který byl již od starověku určen pro vítěze a slavné. Tyto vavříny možná předznamenaly úspěch firmy L&K.

 

škoda 1926Logo Škoda (1926 – 1933)

Již od roku 1926 byly automobily v Mladé Boleslavi vyráběny pod značkou ŠKODA. Přestože se zcela změnil název značky, u podoby nového produktového loga je patrná kontinuita s předcházející etapou. Logo ŠKODA má sice nový, oválný tvar,jméno značky je však stále jako dominantní prvek v jeho středu ohraničeno vavřínem.

 

 

 

Logo Škoda (1933 – 1990)škoda 1933

První logo se slavným okřídleným šípem se používalo již v roce 1933. Jeho původ je zahalen tajemstvím, někdy bývá jako autor ideového námětu (stylizované hlavy indiána s čelenkou s pěti péry) uváděn komerční ředitel Škody Plzeň T. Maglič. Modro-bílé kruhové logo, které je vyplněno doprava směřujícím okřídleným šípem se stylizovanou perutí, je dodnes používáno na některých originálních dílech Škoda.

 

 

škoda 1990Logo Škoda (1990 – 2011)

Přestože je logo ŠKODA hodnoceno jako jedna z nejoriginálnějších a stylově nejčistších ochranných známek průmyslových podniků na světě, jeho autor není dosud znám. Černo-zelené provedení loga se používalo v letech 1990 až 2011 a dodávalo značce ŠKODA větší míru svébytnosti. Černá barva symbolizovala stoletou tradici, zelená pak signalizovala ekologickou produkci.

 

 

 

škoda 2011Logo ŠKODA (od roku 2011)

Společnost Škoda auto představila nejdůležitější prvky svého nového korporátního designu, který se vyznačuje svěžestí a přesností, na autosalonu Ženeva 2011 pod heslem „The New Power of ŠKODA„. Nově uspořádané a jasně strukturované logo je symbolem kvality a úspěchu. Nejzásadnější změny zaznamenal ústřední motiv, okřídlený šíp je v novém provedení podstatně větší, a tím i lépe viditelný. Dosavadní „přírodní zelený” odstín byl vystřídán svěží zelenou „Škoda green„. Vnější kruh se pak vyznačuje moderním chromovým vzhledem.

 

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.


*